Friday 12 August 2011

Alhamdulillah!

Alhamdulillah...selesai sudah puasa untuk hari ini..eh..eh..ada lagi 18 hari...Macam mana berbuka tadi?Pasti ramai yang berpusu-pusu ke bazar ramadhan membeli juadah berbuka..Alhamdulillah juga antibodi saya masih kuat untuk tidak menjejakkan kaki ke bazar ramadhan (seperti tahun lepas)..bukan tidak mahu menyokong ataupun memeriahkan bazar ramadhan, tetapi memandangkan nafsu dan godaan di sana tidak mampu saya tahan dan lawan lebih baik saya masak sendiri..bukan kedekut tau!..tapi takut membazir..kadang-kadang kta tak sedar yang sebenarnya perut kita kecil masa berpuasa tapi nafsu kita sangat besar..itulah salah satu ujian di bulan ramadhan ni..

Tapi, harini saya berjaya membeli semua barang yang diperlukan untuk buat kuih raya..alamak! macam x sabo plak nak buat kuih raya..first time plak tu,slama ni duk cilok kuih raya kat umah mak je, sampai mak pon duk boring asyik kena beli telap je untuk packing kuih kat anak dia yang tersayang ni...free plak tu..so, raya kali ni saya decide untuk berdikari dan tidak menyusahkan mak saya lagi..In fact, saya boleh bagi kuih raya saya pulak dekat mak dan mak mertua saya..ceh, macam confirm jadik jer!..insyaAllah, setelah kajian dilakukan dari pelbagai sumber yang dipercayai, saya yakin yang hasilnya pasti memuaskan..yeaahhh!!!..Nak tau kuih raya apa yang saya nak buat..check it out! saya akan update bila da start nanti..bila nak start ek, tunggulah kalau saya 'cuti'..dont worry..tak lama lagi...

Daaaa!!!!!!

nurul shamisza

No comments:

Post a Comment